Mainstream media whitewashes the facts behind TrapWire scandal

Posted on August 14, 2012

0


The discovery of a surveillance system named TrapWire has connected state and federal

TrapWire: If You SEE Something SMASH Something! TrapWire: If You SEE Something SMASH Something! (Photo credit: watchingfrogsboil)

law enforcement agencies with a vast intelligence infrastructure, raising questions everywhere — except in the mainstream media.

The New York Times finally brought TrapWire into discussion late Monday in an article published on their website that has journalist Scott Shane discarding initial reports made about the surveillance system as “wildly exaggerated.” A piece published hours earlier in Slate says stories about TrapWire are “rooted in hyperbole and misinformation” and “heavier on fiction than fact,” and even Cubic Corporation, the San Diego, California company reported as the parent company to developers Abraxas Corp., have been driven to dismiss that rumored relationship with a formal press release.

“Cubic Corporation acquired Abraxas Corporation on December 20, 2010,” a Monday afternoon statement from Cubic claims. “Abraxas Corporation then and now has no affiliation with Abraxas Applications now known as Trapwire, Inc.”

But four days after RT first broke the news of a nationwide surveillance system operated underneath the noses of millions of Americans — and even citizens abroad — the mainstream media and the major players are going to great lengths to abolish any and all allegations about TrapWire. As private researchers, journalists and hacktivists correspond with one another over the Web, though, the information becoming increasingly available about Cubic, Abraxas and TrapWire — facts meant to be left under wraps — is opening up details about a vast operation with strict ties to the intelligence community, the federal government, the US Defense Department contractors and countless others across the globe.

While the New York Times has indeed finally come forth with a story on TrapWire, their rushed exposé about a story sparked by “speculation” contains references to allegations that are argued directly in emails obtained from Strategic Forecasting, or Stratfor, the intelligence company that was hacked by the Anonymous collective last year. Emails uncovered in the attack were provided to WikiLeaks, who on their part published the trove in installments, including a dump last week. Thanks to a red flag being raised by independent researcher Justin Ferguson last week, the TrapWire system was linked to Stratfor staffers, in turn causing a colossal investigation to be launched from all corners of the Internet.

So far, that probing has proved at least one thing: that the allegations made by both Cubic and sources speaking to the Times are either dead wrong or represent a quickly snowballing attempt at a cover-up.

Please read more at RT

Enhanced by Zemanta
Posted in: Random